Zakres tematyczny:
1. "Ludzie przychodzą do firmy, ale odchodzą od szefa". Inteligencja etyczna w życiu współczesnego menedżera. Jak krok po kroku zbudować zaufanie w zespole pracowniczym i go nie stracić?
2. Rozwój prywatnych placówek medycznych – jak z sukcesem prowadzić działalność leczniczą?
3. Nowoczesna placówka medyczna i zadowoleni pacjenci - jak to osiągnąć?
4. Wyzwania społeczno-środowiskowe i organizacyjne lidera ESG w ochronie zdrowia
5. Aktualne programy unijne dla sektora ochrony zdrowia – podział środków, główne priorytety i terminy składania wniosków
6. Wymagania prawne z zakresu ochrony środowiska dla Placówek Medycznych
7. Optymalizacja lejka sprzedażowego w placówce medycznej
8. Standardy prowadzenia rozmowy z wymagającymi i roszczeniowymi pacjentami. Stworzenie procedury reklamacyjnej w kilku krokach.
9. Najlepsza strategia obsługi pacjenta - jak dzięki matrycy skuteczności zaprojektować obsługę pacjenta w najlepszej formie?
10. Roszczenia płacowe personelu medycznego - ocena zasadności.
11. Jak być wyjątkowym na rynku? Nietuzinkowe pomysły na marketing placówki medycznej.
12. BOMBA WYBUCHŁA I CO DALEJ? Strategie zarządzania sytuacjami kryzysowymi w komunikacji marek
13. Czemu nie działa? – najczęstsze błędy w marketingu placówek medycznych i jak ich unikać.
14. Wyróżnij się albo giń – skuteczny content marketing w placówkach medycznych.
15. Wezwanie do zapłaty i co zrobić, gdy pacjent nie chce zapłacić za wizytę
16. Reklama wyrobów medycznych oczami prawnika. Jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości prawnej?
17. Coaching zespołowy w placówce medycznej. Jak skutecznie wspierać i rozwijać zespoły pracownicze?
18. Ochrona Danych Osobowych - odpowiedzialność pracownika podmiotu leczniczego
19. Kolorowa współpraca z zespołem, czyli jak wykorzystać kolory osobowości współpracowników do właściwego zarządzania?
20. Naruszenie ochrony danych w placówce medycznej - przebieg postępowania
21. Zgoda pacjenta na udzielanie świadczeń i inne oświadczenia pacjenta
22. Innowacyjność produktu w jednostkach medycznych - prace badawczo – rozwojowe w jednostce medycznej.
23. Dostępność do świadczeń zdrowotnych, a organizacja harmonogramu przyjęć w podmiocie leczniczym.
24. Pacjent u świadczeniodawcy, a wyniki kontroli RPP. Case study
25. Koordynacja opieki zdrowotnej. Pacjent w centrum uwagi.
26. Kontrola NFZ w podmiocie leczniczym, a rozliczanie świadczeń. Jak się przygotować?
27. Jak znaleźć dobrą rejestratorkę? Profesjonalna rekrutacja pracowników Działu Obsługi Pacjenta
28. Wprowadzanie funkcji opiekuna pacjenta w placówce medycznej – kiedy/czy warto?
29. Elektroniczna Dokumentacja Medyczna w świetle aktualnych zmian.
30. Wyzwania dla systemów IT w medycynie
31. Zakaz konkurencji personelu placówek medycznych
32. Zwinne zarządzanie (ang. Agile Management) – potencjał i zagrożenia
33. Jak działać dobrze i nie popełniać błędów, kiedy musisz zarządzać swoimi kolegami.
34. Phishing - odpowiedzialność managera za cyberatak w placówce medycznej. Analiza zagrożenia i skuteczne metody przeciwdziałania w ochronie zdrowia.Innowacyjność produktu w jednostkach medycznych - prace badawczo – rozwojowe w jednostce medycznej.
35. Filary mądrości - tajniki skutecznego przywództwa.
36. Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta – jak wdrożyć w placówce medycznej nowe przepisy?
37. Feedback? Jaki feedback? To był zwykły „opr”, czyli jak zwracać uwagę pracownikom, żeby czuli motywację do zmiany zachowania.
38. Kocha, lubi, szanuje. W jaki sposób wzbudzać miłość pacjentów do naszej placówki medycznej?
39. Sukcesja - pułapki i rozwiązania na zmianę warty, czyli przekazanie firmy swoim następcom.