Standardy Profesjonalnej Rejestracji Medycznej

W ramach tego kursu dowiesz się:

• Co musisz wiedzieć i umieć oraz jak się zachowywać, aby pacjenci wychodzili z Twojej placówki zachwyceni?
• Czego potrzebujemy jako pacjenci, aby stać się wielbicielami danej firmy, produktu, danej placówki medycznej?
• Co zrobić, aby pacjent stał się naturalnym przedłużeniem Twojego działu marketingu i sprzedaży?
• Co sprawia, że przywiązujemy się do danej placówki medycznej?
• W jaki sposób możesz się wyróżnić na rynku usług medycznych?
• Co zrobić, aby pacjent do Was wracał oraz polecał Wasze usługi w gronie swoich znajomych?

Program:

1. Intro.

  •  Wprowadzenie do tematyki – specyfika pracy na pierwszym froncie. Szanse i zagrożenia. 
  •  Przedstawienie celów szkoleniowych oraz korzyści z poznawania i ugruntowania wiedzy oraz rozwoju kompetencji niezbędnych w pracy profesjonalnej rejestracji medycznej.
  •  Stworzenie atmosfery sprzyjającej wymianie doświadczeń pomiędzy uczestnikami z różnych placówek medycznych

2. Portret profesjonalnego pracownika rejestracji medycznej – budowanie świadomości zawodowej.

  • Jakie kompetencje osobiste, społeczne i zawodowe musi posiadać osoba pracująca w rejestracji medycznej w celu budowania profesjonalnego wizerunku w oczach pacjentów i współpracowników.
  • Jakie zachowania należy wyeliminować. Co denerwuje pacjentów i współpracowników.
  • Autodiagnoza własnych kompetencji i wyznaczenie obszarów do rozwoju w celu wdrażania i rozwijania skutecznych nawyków postępowania.
  • Autodiagnoza własnego nastawienia do pacjentów. Jak nasze przekonania przekładają się na jakość relacji z pacjentami i współpracownikami.

3. Portret współczesnego pacjenta w oczach pracowników placówki medycznej

  • Kim jest i czego potrzebuje współczesny pacjent. 
  • Co denerwuje pacjentów. Uświadomienie sobie i poznanie źródeł trudnych zachowań pacjentów.
  • Typologia zachowań pacjentów i jego wpływ na jakość kontaktu oraz budowanie pozytywnych doświadczeń z pacjentem.

4. Wpływ pierwszego wrażenia i radzenia sobie z pułapkami stereotypów

  • Jak wykorzystać efekt pierwszego wrażenie w celu nawiązania i budowania pozytywnych doświadczeń w relacjach z pacjentami.
  • Komunikacja niewerbalna u pracowników placówki medycznej. Obraz wart jest więcej niż tysiąc słów.
  • Co robić, a czego unikać pracując na pierwszym froncie. Co widzi i czuje pacjent jako obserwator.
  • Co to są pułapki stereotypów i jak sobie z nimi radzić.
  • Jak zadbać o pozytywne nastawienie do pracy i utrzymywać wysoki poziom zaangażowania.
  • Organizacja pracy w rejestracji i jej wpływ na budowanie pozytywnego pierwszego wrażenia.

5. Komunikacja werbalna u pracowników rejestracji medycznej.

  • Zbudowanie standardu powitania pacjenta w rozmowie bezpośredniej i telefonicznej.
  • Wpływ komunikacji niewerbalnej na odbiór i zrozumienie słów.
  • O co należy zadbać podczas telefonicznej obsługi pacjenta w celu budowania profesjonalnego wizerunku już od pierwszych chwil.
  • Ustalenie priorytetów obsługi pacjenta – kto ma pierwszeństwo? Jak radzić sobie z kolejką pacjentów.
  • Aktywne słuchanie podczas rozmowy z pacjentem. Sztuka zadawania pytań i ujawniania intencji, klaryfikacja, parafraza i umiejętność podsumowania rozmowy. Kto pyta, ten prowadzi.
  • Wstęp, rozwiniecie i zakończenie rozmowy – jakie elementy powinny znaleźć się na każdym etapie.
  • Jakie zwroty denerwują pacjentów. Zamiana niepoprawnych zwrotów na prawidłowe.

6. Zakończenie

  • Podsumowanie omawianych tematów i wyznaczenie obszarów do rozwoju.
  • Ocena efektywności zajęć
  • Wyznaczenie zadań wdrożeniowych mających na celu wdrażanie konstruktywnych nawyków niezbędnych w budowaniu pozytywnych doświadczeń w sercach i umysłach pacjentów.

Certyfikowany trener biznesu i coach zespołowy, posiadający bogate doświadczenie zawodowe z zakresu zarządzania i motywacji personelu, obsługi klienta i radzenia sobie z sytuacjami trudnymi zarówno w relacjach z klientami, jak i we współpracy zespołowej. Doświadczenia te związane są z wieloletnią pracą w dużych międzynarodowych korporacjach. Ukończyła Akademia Trenerów Biznesu Grupy SET. Praca jest dla niej przede wszystkim pasją co przekłada się na zadowolenie uczestników i efektywność prowadzonych szkoleń. Realizuje się prowadząc szkolenia  z zakresu obsługi pacjenta, radzenia sobie w sytuacjach trudnych, komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania personelem, umiejętności radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy i przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu. Z entuzjazmem dzieli się wiedzą, i doświadczeniem, a zajęcia prowadzi w atmosferze sprzyjającej nabywaniu nowej wiedzy i umiejętności, tak aby uczestnicy mogli z sukcesem wykorzystać je zarówno w życiu zawodowym jak i osobistym.

Zgłoś swój udział

Wypełnienij formularz zgłoszeniowy lub Zadzwoń

+48 506 421 408

SZKOLENIE ONLINE

– udział w szkoleniu za pośrednictwem platformy Zoom
– materiały  opracowane przez trenera
– imienny certyfikat potwierdzający udział w kursie

Cena: 700 zł brutto

Termin lub/i lokalizacja nie są dla Ciebie odpowiednie?

Chciałbyś przeszkolić grupę 5 osób lub większą?

Newsletter