Pełny program można pobrać klikając tutaj:
Dzień 1 – 16.05.2024
W części wspólnej omówimy następujące tematy
• Rozwój placówek medycznych – jak z sukcesem prowadzić działalność leczniczą?
• 7 nawyków skutecznego i angażującego menedżera nowoczesnego centrum medycznego.
• Dlaczego nie potrzebujesz sztucznej inteligencji?
W równoległych panelach tematycznych poruszymy następujące tematy
• Optymalne formy zatrudnienia: umowa o pracę, umowa cywilnoprawna czy kontrakt?
• Nowe zawody medyczne - szansa i wyzwanie dla podmiotów leczniczych.
• Filary mądrości - tajniki skutecznego przywództwa.
• Efektywne zarządzanie procesem zakupów medycznych -poznaj MEDlink
• Zwinne zarządzanie (ang. Agile Management) – potencjał i zagrożenia
• Jak być wyjątkowym na rynku? Nietuzinkowe pomysły na marketing placówki medycznej
• Facebook – czy to jeszcze działa? 10 sposobów jak poprawić treści na profilu naszej placówki.
• Marketing i reklama podmiotu leczniczego - aspekty prawne,
• Zasady kontraktowania NFZ czyli jak zawrzeć umowę z funduszem?
• Zmiany systemowe w realizacji umów z Funduszem – wybrane zagadnienia
• "Po co to zmieniać szefie! Zawsze tak robiliśmy i było dobrze! Jak sobie radzić z lękiem przed zmianą i oporem w zespole pracowniczym?
• Pomiar efektywności szkoleń - jak zaprocentowały wydane na to pieniądze?
• Jak tworzyć i rozwijać ofertę wellbeingu kadr medycznych?
• 3 sposoby na uzdrowienie relacji z Pacjentami już na etapie rejestracji.
• Formy prowadzenia działalności leczniczej - jaka aktualnie jest najbardziej korzystna?
• Dziedziczenie i sprzedaż placówki medycznej - o czym warto pamiętać?
• Fundacja rodzinna dla rodzinnych biznesów medycznych
• BOMBA WYBUCHŁA I CO DALEJ? Strategie zarządzania sytuacjami kryzysowymi w komunikacji marek medycznych.
• Newsletter – proste i skuteczne narzędzie utrzymywania kontaktu z pacjentem.
• Nowe wymogi prawne związane z leczeniem dzieci.
• Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta – jak wdrożyć w nowe przepisy?
• Czas rozstania. Kiedy i w jaki sposób kończyć współpracę?
• Dlaczego podwładnym trudno zrozumieć szefa - jak radzić sobie z wyzwaniami w komunikacji
• Jaka jest rola lidera ESG? Kierowanie polityką środowiskowo-społeczną w placówce
• Wymagania prawne z zakresu ochrony środowiska dla Placówek Medycznych
• Udostępnianie dokumentacji medycznej w placówce medycznej
• Jak respektować prawo pacjenta do poszanowania godności i intymności Praktyczne wskazówki.
• Pacjent u świadczeniodawcy, a wyniki kontroli RPP. Case study.
• Kontrola NFZ w podmiocie leczniczym, a rozliczanie świadczeń. Jak się przygotować?
• „Jak planujesz to zrobić” - jak poprzez pytania wzmacniać zaangażowanie pracowników?
• „Lepiej zapobiegać niż leczyć” czyli jak krok po kroku zbudować kontrakt współpracy oparty na partnerskiej współpracy?
• Wyzwania i trudne sytuacje w rejestracji med– jak zbudować regułę wzajemności, nawet u najbardziej wymagających pacjentów?
• Obrażają się stajenni i podkuchenne, jak budować podstawę asertywną wobec wymagających pacjentów?
• Co dokumentacja medyczna mówi o placówce?
• Regulamin organizacyjny w placówce medycznej - wymogi, aktualizacja i zasady publikacji
• Roszczenia płacowe personelu medycznego – ocena zasadności
• Wprowadzanie funkcji opiekuna pacjenta – kiedy/czy warto?
Dzień 2 – 17.05.2024
W części wspólnej omówimy następujące tematy
• „Ludzie przychodzą do firmy, ale odchodzą od szefa”. Inteligencja etyczna w życiu współczesnego menedżera. Jak krok po kroku zbudować zaufanie w zespole pracowniczym i go nie stracić.
• „WIELKA PIĄTKA” czyli 5 zasad zarządzania placówką medyczną
• Miłość nie koniecznie od pierwszego wejrzenia – co zrobić, aby pacjenci nas odkryli, pokochali i zostali z nami na długo?
• Cześć, chętnie Cię poznam, czym się zajmujesz, jak możemy sobie pomóc? – sesja networkingowa dla uczestników konferencji
W równoległych panelach tematycznych Forum omówimy następujące tematy
• Nowe podejście do strategii - nad czym się zastanowić budując nowoczesną strategię?
• Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w podmiocie leczniczym.
• Czy strategia jest potrzebna w czasach VUCA/BANI?
• Mobbing w podmiotach leczniczych - choroba niezdiagnozowana czy nieleczona?
• Najczęstsze naruszenia praw pacjenta w placówce medycznej.
• Medycyna estetyczna – jak minimalizować ryzyko odpowiedzialności prawnej, finansowej czy wizerunkowej?
• Inspirujesz, motywujesz, czy demotywujesz? - o budowaniu motywacji
• Szczęście sprzyja przygotowanym czyli sztuka przeprowadzenia trudnych rozmów. Jak sobie radzić z toksycznymi zachowaniami?
• Jak płonąć, aby się nie wypalić? Odporność psychiczna współczesnego menedżera. Jak wykorzystać stoicyzm?
• Uniwersalna instrukcja obsługi pacjenta, czyli jak za pomocą kolorów osobowości rozkochać pacjentów w obsłudze Twojej placówki medycznej?
• Kocha, lubi, szanuje. W jaki sposób wzbudzać miłość pacjentów do naszej placówki medycznej?
• Kolorowa komunikacja z pacjentem, czyli jak odpowiednie słowa klucze mogą przekonywać pacjentów.
• Hałas w placówkach ochrony zdrowia – wymagania oraz jak zadbać o komfort akustyczny?
• Aktualne programy dofinansowania dla sektora ochrony zdrowia – podział środków, główne priorytety i terminy składania wniosków.
• Wykorzystanie środków UE w praktyce. Innowacyjność produktu w jednostkach medycznych - prace badawczo – rozwojowe.
• Błędy RODO – czyli czego nie robić w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
• Przyczyny i mechanizm wystąpienia naruszeń ochrony danych. Rekomendacje dotyczące zapobiegania tego typu incydentom.
• Rola i znaczenie Inspektora Ochrony Danych w przeglądzie zgodności z RODO placówki
• Problemy? Wyzwania? A może sytuacje do rozwiązania? Jak za pomocą postawy proaktywnej menadżera inspirować zespół do ponadprzeciętnych rezultatów?
• Delegowanie - ważne narzędzie managementu 3.0
• Wartość dla zespołu czy strata czasu? Jak prowadzić spotkania pracownicze, żeby pracownicy chcieli brać w nich udział?
• Analiza ryzyka zawodowego w placówce medycznej. Praktyczne przykłady.
• Zasady BHP w placówce medycznej na bazie własnych doświadczeń. Jak przygotować się do kontroli?
• Jak przeżyć kontrolę sanepidu w placówce medycznej i nie zwariować? O czym warto pamiętać przed kontrolą i w jej trakcie.
• Elektroniczna Dokumentacja Medyczna w świetle aktualnych zmian.
• E- Doręczenia w placówce medycznej. Zasady funkcjonowania i terminy wprowadzenia.
• "Byle do piątku" czyli symptomy wypalenia zawodowego. Jak przemęczenie i niezdrowa atmosfera prowadzą do mobbingu, spadku efektywności oraz utraty wizerunku?
• Co mówi o Tobie Twój zespół, kiedy wychodzisz z pokoju? – 5 poziomów zarządzania placówką medyczną.